X


SYLABUS WSPOLCZESNE PROBLEMY ...

SYLABUS WSPOLCZESNE PROBLEMY PSYCHOLOGII, Resocjalizacja

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SYLABUS
WSPÓŁCZESNE PROBLEMY PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ I ROZWOJOWEJ
STUDIA STACJONARNE II STOPNIA / ROK AKAD. 2012/2012 / SEMESTR ZIMOWY
forma zajęć
: ćwiczenia,
liczba godzin
: 15 godzin
prowadząc(y)a
: dr Anna Dominiak (kontakt:
adominiak@uni.opole.pl)
cel zajęć
: uzyskanie kanonu wiedzy z zakresu psychologii społecznej i rozwojowej oraz jej praktycznego
zastosowania w pracy pedagoga i Pedagogice
forma zaliczenia
: ocena z prezentacji pracy pt.
Znaczenie wybranego zagadnienia z psychologii w pracy
pedagoga
albo wykład/prezentacje interaktywne

test wiedzy ( kolokwium); punkty za aktywność
Uwaga!
1. Podstawą do zaliczenia zajęć i przystąpienia do kolokwium jest obecność na zajęciach -można opuścić
maksymalnie dwa zajęcia w semestrze.
2. Poprawiać kolokwium można tylko w przypadku otrzymania oceny niedostatecznej. W przypadku
niezadowolenia osoby z uzyskanej oceny z testu wiedzy prowadząca zajęcia nie przewiduje tzw.
dopytywania!
TRECIPROGRMOWE
1.
PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEK
PREZENTACJE (propozycje):
WPROWADZENIE: Czyrozwójjetdziełemnaturyczykultury?Czyrozwójmacharakterciągłyczykokowy? STADIA
ROZWOJU: tadiarozwojupychopołecznegowgErikaErikonaCzymjetprzywiązaniejakiezachowaniakładająceina
przywiązanietyleprzywiązaniajakiewyróżniłainworthtadiarozwojuprzywiązaniajakiewyróżniłainworthintynkt
poszukiwania ukojenia przez kontakt fizyczny; Czym wg. Lorenza jest instynkt - wdrukowanie?; Na czym polega kompetencja
intrumentalna?tylewychowawczewyróżnioneprzezBaumrindROZWÓJPOZNWCZYNaczympolegaaymilacjaana
czym akomodacja wg. Piageta, Stadia rozwojuwgPiagetaOcenatranociteoriiPiagetaRozwójpoznawczyzpunktu
widzeniabadaczyproceówprzetwarzaniainormacjiROZWÓJMORLNY– koncepcja Lowrenc’aKohleberga(1981)–
poziomyirodzajemoralnociOcenateoriiKohlebrgaROZWÓJCZŁOWIEKDOROŁEGO- dylematyidążeniawgErikona
oraz koncepcjarozwojuoobowocidojrzałejiniedojrzałejwgErikona; Skala Sullivan, Grant – teoriarozwojudojrzałoci
interpersonalnej i system diagnostyczny; TROĆ(unkcjonowaniepoznawczeoóbtarychteorietarzeniai,
pychopołecznekoncepcjetarzeniai, j akieczynnikiprzyjająudanemutarzeniui? MIERĆ– proces i etapy umierania
wgKübler– Ross; ROZWÓJWRTOCIFranklaKoncepcjawartociWYBRNEZBURZENIROZWOJU(Dylekja)
LITERATURA DODATKOWA:
(4 artykuły)
Hock R. R. –red.(2003).
40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii
.
.
Rozdział: Psychologia
rozwojowa (s. 161 -195
). Gdańsk: GWP.
2.
PYCHOLOGIPOŁECZN
PREZENTACJE propozycje):
WPROWADZENIE: Czymsięzajmujepsychologiaspołeczna?Tematygresja
utoprezentacjaMechanizmywywieraniawpływuspołecznegoZachowaniakonsumenckieReklama
LITERATURA DODATKOWA:
(4 artykuły)
Hock R. R. –red.(2003).
40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii.
Rozdział: Psychologia
społeczna
(s. 340 -374
). Gdańsk: GWP.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutuu.keep.pl
  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.