SWOT-Pisarski, Politechnika Śląska, Zarządzanie Strategiczne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
POLITECHNIKA ŚLĄSKA
GLIWICE
ANALIZA
SWOT
Krzysztof Pisarski,
Grzegorz Keler
ZiIP gr. 1
Specjalizacja : ZZB
Semestr VII zaoczny
Analiza SWOT
SPIS TREŚCI
1. Wstęp
..
.
.
...3
2. Analiza SWOT – Cyfrowy Polsat S.A.
.
.
.
.
.4
3. Mocne i słabe strony firmy kontra zagrożenia i szanse otoczenia
.
....
...
.6
4. Strategia Cyfrowy Polsat S.A. ....
.
7
5. Podsumowanie SWOT Wnioski........7
6. Porównanie wyników Cyfrowy Polsat S.A. – TVN S.A. .
.
11
2
Analiza SWOT
1. Wstęp
SWOT Strengths (mocne strony), Weaknesses (słabe strony),
Opportunities (szanse w otoczeniu), Threats (zagrożenia w otoczeniu).
SWOT oparta jest na schemacie klasyfikacji dzielącym wszystkie czynniki mające
wpływ na bieżącą i przyszłą pozycję organizacji na:
a) zewnętrzne w stosunku do organizacji i mające charakter uwarunkowań
wewnętrznych,
b) wywierające negatywny wpływ na organizację i mające wpływ pozytywny
Ze skrzyżowania tych dwóch podziałów powstają cztery kategorie czynników:
V
zewnętrzne pozytywne szanse. Szanse to zjawiska i tendencje w
otoczeniu, które gdy odpowiednio wykorzystamy staną się impulsem
rozwoju oraz osłabią zagrożenia.
V
zewnętrzne negatywne zagrożenia. Zagrożenia to wszystkie czynniki
zewnętrzne, które są postrzegane, jako bariery dla rozwoju firmy,
utrudnienia, dodatkowe koszty działania. Istnienie zagrożeń ma
destrukcyjny wpływ na rozwój organizacji lub powodzenie inwestycji.
Jednocześnie nie pozwala na pełne wykorzystanie szans i mocnych stron.
V
wewnętrzne pozytywne mocne strony, czyli atuty organizacji. Mocne
strony to walory organizacji, które w pozytywny sposób wyróżniają ją
pośród konkurencji. Mocne strony mogą być wynikiem wielkości
organizacji, polegać na dużym udziale w rynku, niskich kosztach
jednostkowych, dysponowania nowoczesną technologią, jakością
produkcji itd.
V
wewnętrzne negatywne słabe strony organizacji. Słabe strony to
konsekwencja ograniczeń zasobów i niedostatecznych kwalifikacji. Mogą
one dotyczyć całej organizacji, jak i jej części. Każda organizacja posiada
słabe strony. Jednak zbyt duża ich ilość może spowodować, że
organizacja nie utrzyma się na rynku konkurencyjnym, a inwestycja może
przynieść starty, zamiast spodziewanych zysków.
Ogólne wytyczne wynikające z analizy
SWOT są bardzo proste, ale niestety
trudne do realizacji:
unikać zagrożeń,
wykorzystywać szanse,
wzmacniać słabe strony,
opierać się na mocnych stronach.
3
Analiza SWOT
2. Analiza SWOT – Cyfrowy Polsat S.A.
MOCNE STRONY :
Û
Rozwój rynku płatnej telewizji kablowej i bezpośredniego przekazu
satelitarnego,
Û
Poszerzenie oferty produktowej
SŁABE STRONY :
Û
Wzrost nakładów inwestycyjnych na zakup zestawów odbiorczych przy
odpowiednio niższych przychodach ze sprzedaży zastawów odbiorczych w
związku z nowo zawieranymi umowami na świadczenia usług DTH,
Û
Wzrost zarówno nakładów inwestycyjnych jak i kosztów operacyjnych na
skutek dalszego udostępniania dekoderów
4
Analiza SWOT
SZANSE :
Û
Pozytywny wpływ za wzrost APRU w 2010 r. mogą mieć takie czynniki jak :
•
większa liczba abonentów wychodząca poza okres podstawowy umowy,
•
migracja klientów pakietu mini do pakietu mini max,
•
uruchomienie pakietu HD,
•
wprowadzenie usługi z zakresu usług video na żądanie VOD,
•
oferty promocyjne nowego typu oraz wprowadzenie nowego regulaminu
Û
Rozwój nowego biznesu w postaci dostępu do szerokopasmowego Internetu
może korzystnie wpłynąć na wyniki finansowe w br., poprzez m.in.
zmniejszenie odsetka odpływu abonamentu,
Û
Planowane na I kwartał 2010r. uruchomienie własnej oferty triple play
( w jednym pakiecie Internet, telefon i telewizja ) przyczyni się do istotnego
zwiększenia pozycji konkurencyjnej spółki na rynku,
Û
Ewentualna aprecjacja PLN będzie pozytywnie wpływać na wyniki finansowe.
ZAGROŻENIA :
Û
Spowolnienie gospodarcze i wzrost stopy bezrobocia może być przyczyną
migracji abonentów w kierunku niższych pakietów, spadki zainteresowania
usługami, rezygnacji nabytych wcześniej pakietów premiowych oraz wzrostu
salda należności wątpliwych,
Û
Dalszy wzrost udziału abonentów Pakietu Mini i Mini Max w bazie abonenckiej
może mieć negatywny wpływ na miesięczne APRU dla całej bazy abonentów,
Û
Zaostrzona konkurencja na rynku, niejasna strategia Canal+, wprowadzenie
Telewizji na Kartę, uruchomienie platformy Telewizji Polskiej S.A. może mieć
niekorzystny wpływ na :
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]