SZKOŁA PODSTTAWOWA NR 50 WARSZAWA

SZKOŁA PODSTTAWOWA NR 50 WARSZAWA, FOLDER NR 1 MATERIAŁY PDF POJEDYŃCZO(1)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->W roku szkolnym 2016/2017 oferujemy:sześciolatkomProwadzimy klasy:Grupy oddziału przedszkolnego1– 3 szkoły podstawowej ogólne orazoprofilu pływackim4– 6 szkoły podstawowej ogólne orazoprofilu pływackimi koszykarskimPo ukończeniu szkoły podstawowej dziecimogą kontynuować naukę w GimnazjumSportowym Nr 57, należącym do naszegoZespołu SzkółNr 45.Korzystamy z własnej bazy sportowej orazzobiektów DOSiR Praga Północ (kryty basen,hala, siłownia), bezpośrednio sąsiadującychze szkołą.Przy szkole działa Uczniowski Klub Sportowy„Jagiellonka”.Zajęcia w dwóch oddziałachprzedszkolnychZespół Szkół Nr 45Szkoła Podstawowa Nr 50im. Królowej Jadwigisześciolatkomi siedmiolatkomNaukę w dwóch klasach pierwszych:* ogólnej-ze zwiększoną ilością godzinjęzyka angielskiego* sportowej–o profilupływanieTu jesteśmy:Adres szkoły:ul.Jagiellońska703-721 Warszawatel.: 22-619-14-68, 22-619-17-54fax. wew. 16Serdecznie zapraszamywww.zs45.edu.plDlaczego warto zapisać dzieckodo naszej szkoły?Spełniamy wymagania pozwalające namnosić tytuły:WARS i SAWACertyfikat Prezydentam.st. WarszawyKultywujemy tradycje szkolne m.in.:naszą patronką jest królowa Jadwiga,jejpoświęcony jest hymn Szkoły,w czerwcu organizowane jest święto Szkoły,które związane jestz imieninami naszej patronki,według długoletniej tradycji poniedziałek jestdniem galowym.Mamy bogatowyposażone pracownie.Realizujemy projekty finansowaneześrodków Unii Europejskiej.Posiadamywykwalifikowaną, doświadczonąiserdeczną kadrę.Zapewniamy pomoc pedagoga, psychologa,logopedy i terapeuty pedagogicznego.Oferujemy szeregzajęć pozalekcyjnych,takich jak: polonistyczne, matematyczne,plastyczne, przyrodniczo–ekologiczne,teatralne, historyczne, turystyczne i sportowe.Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w wielukonkursach: szkolnych, dzielnicowych,atakże ogólnopolskich, w których odnosząsukcesy.Biblioteka szkolna posiadabogaty księgozbiór.Mieści się tam centrummultimedialne.Przy szkole znajduje sięnowy plac zabaw,z którego korzystajądzieci.Organizujemy wycieczki, wyjazdy na „zieloneszkoły”, systematyczne wyjścia do teatrów,kin, lekcje muzealne.Bierzemyudział w akcjach charytatywnych.Umożliwiamy dzieciom rozwijanie talentówi osiągnięć artystycznych wtrakcie imprezszkolnych i środowiskowych.Zapewniamy możliwość miłego spędzeniaczasu wolnego–organizujemy festynyrodzinne, kiermasze, bale i dyskoteki.Posiadamystołówkę, gdzie dzieci mająmożliwość zjedzenia ciepłych posiłkówprzygotowanych na miejscu.W szkole dzieci mogą skorzystać z pomocypielęgniarki.Świetlica skierowana jest na zaspokajanie potrzebkażdego dziecka. Organizowane są tam różnorodnezajęcia, konkursy, wyjścia i imprezyoraz pomocw odrabianiu lekcji.BIBLIOTEKA CZYNNA:biblotekaPONIEDZIAŁEK 08:00 - 16:00WTOREK 08:00 - 16:00ŚRODA nieczynneCZWARTEK 08:00 - 16:00PIĄTEK 08:00 - 16:00W naszej bibliotece obowiązują karty czytelnika, dzięki hojności Rady Rodziców są to karty plastikowe,piękne i użyteczne.Dzięki nim logujemy się do waszego konta bibliotecznego. Kartę otrzymujecie bezpłatnie,ale zagubienie jej i wydanie duplikatu kosztuje 2 zł. Po ukończeniu szkoły ( i podstawowej i gimnazjum - kartapodlega zwrotowi. Zagubienie kosztuje 2 złRegulamin naszej biblioteki:• Ze zbiorów biblioteki szkolnej korzystać mogą uczniowie klas I – VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum, nauczyciele,personel szkoły, rodzice.••••••Zbiory biblioteki udostępniane są w godzinach pracy biblioteki.Uczniowie klas drugich zostają czytelnikami biblioteki po wprowadzającej lekcji bibliotecznej.Czytelnicy korzystają z wolnego dostępu do półek, posługując się zakładką.Jednorazowo można wypożyczyć trzy książki, w tym jedną lekturę.Książki należy zwrócić w określonym terminie tj. 14 dni dla beletrystyki i 30 dni dla lektury.Uczniowie klas IV – VI Szkoły Podstawowej i I-III Gimnazjum mogą korzystać w bibliotece z Internetu i programówmultimedialnych w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.•Z księgozbioru podręcznego czytelnik indywidualny korzysta na miejscu.• Zbiory biblioteczne są naszą wspólną wartością. Wypożyczone książki należy chronić przed zniszczeniem izagubieniem. Czytelnik który zniszczy lub zagubi książkę musi odkupić taką samą lub inną wskazaną przezbibliotekarza.••Biblioteka przyjmuje dobrowolne dary książkowe.W bibliotece obowiązuje cisza , zakaz spożywania posiłków i biegania.•W bibliotece obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych bez zgodynauczyciela bibliotekarza.••Wszystkie wypożyczone materiały muszą być zwrócone do biblioteki przed końcem roku szkolnego.Uczniowie i pracownicy, którzy odchodzą ze szkoły zobowiązani są do wcześniejszego rozliczenia się z biblioteką.Regulamin Szkolnego Centrum Informacji Multimedialnej•••Ze Szkolnego Centrum Informacyjnego korzystać mogą nieodpłatnie uczniowie klas IV - VI (wyjątkowodzieci młodsze) po okazaniu karty bibliotecznej i pracownicy po zapoznaniu się z regulaminem SCIM.Z Centrum można korzystać tylko w godzinach otwarcia biblioteki.Stanowiska komputerowe w bibliotece służą wyłącznie do celów edukacyjnych: przeglądu programówmultimedialnych znajdujących się w zbiorach biblioteki, do wyszukiwania w Internecie materiałówpotrzebnych na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne, do wykonywania prac do nauki własnej. Nie możnawykorzystywać komputera do gier.•Zabrania się instalowania innych programów.•Zabrania się zapisywania dokumentów na dysku twardym.•Użytkownik zamierzający skorzystać z dyskietki, nośników optycznych lub innej pamięci przenośnej maobowiązek zgłosić ten fakt bibliotekarzowi. Przy stanowisku pracy może się znajdować jedna osoba.W wyjątkowych wypadkach (np. wspólne opracowywanie dokumentu) za zgodą bibliotekarzapracować mogą maksymalnie 2 osoby.••Dla komfortu pracy wszystkich użytkowników w SCI należy zachować ciszę.Podczas korzystania z programów emitujących głos należy używać słuchawek.• Użytkownik pracowni musi posiadać elementarną znajomość obsługi komputera. Uczeń może jednakkorzystać z pomocy nauczyciela bibliotekarza.• Użytkowanie drukarki jest możliwe jedynie za zgodą bibliotekarza.• Wszelkie uszkodzenia lub nieprawidłowości w pracy komputera należy zgłosić bibliotekarzowinatychmiast po ich wykryciu.• Za wszelkie uszkodzenia sprzętu i oprogramowania odpowiada finansowo użytkownik. Jeśli jestniepełnoletni, wówczas odpowiedzialność ponoszą rodzice.• Wierzchnie okrycia należy pozostawić w szatni, a plecaki i torby w wyznaczonym miejscu biblioteki.• Nie należy wnosić do Centrum napojów, ani innych artykułów spożywczych.• W przypadku naruszenia obowiązującego regulaminu, bibliotekarz ma prawo do natychmiastowegoprzerwania pracy użytkownika i zakazania korzystania z SCI na określony czas.• Zabrania się korzystania z komputerów w celach zarobkowych, wykonywania czynności naruszającychprawa autorskie twórców bądź dystrybutorów oprogramowania i danych.• Zabrania się zamieszczania na dysku niedozwolonych plików nawiązujących do przemocy, pornografii,oraz przeglądania stron WWW prezentujących treści nieetyczne.• Zabrania się włączania i wyłączania urządzeń do sieci elektrycznej bez zgody bibliotekarza.• Użytkownicy mogą zgłaszać wszelkie inicjatywy i pomysły dotyczące wykorzystania Centrum.Hymn Szkołysłowa i muzyka Roman WawreczkoGdy historii śledzisz bieg,Kiedy okiem sięgasz wstecz,Znajdziesz czasy gdy Jadwiga królowała.Była wzorem wszelkich cnótI kochała polski lud.Była mądra, chociaż miała naście lat.Dlatego nasza szkołaNa patronkę ją wybrała,Aby sławić imię jej.Jadwigo naszym bądź wzorem,Naszym życia profesorem,Weź patronat w ręce swe.Cele i założenia Ogólnopolskiego Projekt Polskiego Związku Szachowego„Edukacja przez Szachy w Szkole”Cele i założenia główne Ogólnopolskiego Projekt Polskiego Związku Szachowego„Edukacja przez Szachy w Szkole”W 2012 roku w międzynarodowych badaniach PIRLS i TIMSS, sprawdzających głównie kompetencjematematyczne i znajomość zagadnień z zakresu nauk przyrodniczych dziesięciolatków, polscy uczniowiewypadli najgorzej w Europie. Celem projektu Polskiego Związku Szachowego jest zwiększenie umiejętnościmatematycznych polskich uczniów. Szczególnie w zakresie logiki, orientacji przestrzennej, myśleniaanalitycznego, rozwiązywania problemów oraz kształtowanie ważnych cech osobowości; jakodpowiedzialność, koncentracja, intuicja.Cel będzie realizowany poprzez uruchomienie pilotażowego wprowadzenia nauczania gry w szachy jako zajęćobowiązkowych w edukacji wczesnoszkolnej w około 70 szkołach podstawowych na terenie całego krajuprzez dwa lata, przeszkolenie nauczycieli tych szkół z metodyki nauczania gry w szachy orazprzeprowadzenie wystandaryzowanych badań naukowych na temat ich wpływu na osiągnięcia edukacyjne irozwój ogólny dzieci.Tak sformułowana innowacja edukacyjna ma akceptację Ministra Edukacji Narodowej (spotkanie grupyroboczej pod przewodnictwem wiceministra Mirosława Sielatyckiego odbyło się w MEN 09.10.2012).Badania tego rodzaju zostały do tej pory przeprowadzone jedynie w niewielkim zakresie w Polsce (GorzówWielkopolski) oraz na świecie (Stany Zjednoczone), pokazały jednak niezwykle pozytywny wpływ „królewskiejgry” nie tylko na rozwój intelektualny dzieci i młodzieży, ale także społeczny, psychiczny i ogólny. Twórcateorii inteligencji wielorakich, jednej z najpopularniejszych teorii psychologiczno-edukacyjnych naszychczasów amerykański profesor Howard Gardner, właśnie przy pomocy szachów ilustruje możliwości rozwojudwóch z dziewięciu rodzajów inteligencji człowieka ( logiczno-matematyczna i przestrzenna).Korzyści płynące z nauczania gry w szachy na różnych etapach edukacyjnych docenia także Unia Europejska.W wydanym 15.03.2012 Oświadczeniu Pisemnym Parlamentu Europejskiego w sprawie wprowadzenia dosystemów oświaty w Unii Europejskiej programu „Szachy w szkole” (0050/2011) czytamy między innymi„szachy są grą dostępną dla dzieci z każdej grupy społecznej, mogą przyczyniać się do osiągnięcia spójnościspołecznej i realizacji celów politycznych takich jak integracja społeczna, zwalczanie dyskryminacji,zmniejszenie wskaźnika przestępczości czy nawet walka z różnymi rodzajami uzależnień (…), bez względu nawiek dziecka szachy mogą poprawić jego koncentrację, zwiększyć cierpliwość i wytrwałość, a takżerozwinąć zmysł twórczy, intuicję, pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji;mając na uwadze, że gra w szachy uczy też determinacji, motywacji i sportowego zachowania…”.Celem pośrednim projektu Polskiego Związku Szachowego jest także przeszkolenie nauczycieli szkółpodstawowych w zakresie zarówno gry w szachy, jak i dydaktyki i metodyki jej nauczania, tym samymumożliwiając im wspieranie rozwoju ogólnego wychowanków poprzez nauczanie gry w szachy, jak iposzerzenie własnych kompetencji i kwalifikacji.W latach 2013 – 2015 projekt został wprowadzony w formie pilotażu w wybranych województwach, wewspółpracy z licznymi partnerami, takimi jak: władze samorządowe, wojewódzkie kuratoria oświaty,wojewódzkie związki szachowe, ośrodki doskonalenia nauczycieli, szkoły i przedszkola, a także partnerzy ipatroni ze sfery pozabudżetowej. W roku 2015 projekt objął szkoły we wszystkich województwach w Polsce.Na terenie Warszawy projekt realizowany jest przede wszystkim we współpracy z Biurem Edukacji m. st.Warszawy i w nawiązaniu do innych miejskich przedsięwzięć edukacyjnych nosi nazwę „Wars i Sawa grają wszachy”.Anna Harazińska Koordynator Ogólnopolskiego Projektu „Edukacja przez Szachy w Szkole” Polskiego Związku Szachowego [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutuu.keep.pl