Salon kosmetyczny e 1okn, e
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->czasnabiznessalon kosmetycznyW dobie dzisiejszego kultu piękna, jako wyrazdbałości o siebie nie wystarczy już tylko częsteużywanie wody z mydłem. By uchodzić za osobęzadbaną i atrakcyjną, konieczne będą zabiegi,których nie sposób wykonać samodzielniew warunkach domowych. Dlatego też corazwiększą popularnością cieszą się wszelkie salonykosmetyczne, gabinety odnowy biologicznej, SPA,studia masażu itp.Sprawdzimy, jak duży jest rynek upiększania ciała i poprawy kondycji du-cha. Przedstawimy warunki, jakie będzie musiał spełnić chcący wejść narynek salon kosmetyczny, wskażemy niezbędne wyposażenie oraz przed-stawimy różne aspekty prowadzenia tej działalności.Charakterystyka rynkuWedług przedstawicieli branży, polski rynek usług kosmetycznych i pie-lęgnacyjnych jest wart ok. 1,5 mld zł. W ubiegłym roku klienci salonówkosmetycznych i centrów SPA zostawili w nich ponad 900 mln zł. Obecniewartość rynku wzrasta ok. 10% w skali każdego roku. Jak szacują specja-liści, w najbliższych latach powinien zostać zachowany trend wzrosto-wy. O ile nie powrócą kolejne fale i odsłony kryzysu ekonomicznego, todo rosnącej wartości sektora przyczynią się coraz wyższy poziomżycia,nawyki higieniczne, a także moda na zdrowy i piękny wygląd. Dobrympoziomem wzrostu cechują się także przyrosty liczby klientów – 15% –orazśredniakwota, jaką zostawiają przy okazji jednorazowej wizyty –ok. 240 zł.2czasnabiznessalon kosmetycznyGłównymi adresatkami usług salonów kosmetycznych wciąż w przeważa-jącej liczbie są kobiety. Jednak w branży tej od niedawna zaznaczają siępewne nisze. Coraz więcej salonów swą ofertę kieruje także do mężczyzn.Jak pokazują różne statystyki, panowie z roku na rok coraz bowiem częst-szymi gośćmi salonów kosmetycznych, gabinetów SPA, solariów i klinikchirurgii plastycznej. Coraz częściej korzystają z zabiegów odsysania tłusz-czu, korekcji nosa i uszu czy niwelowania zmarszczek. Salony kosmetycznewychodzą naprzeciw potrzebom przepracowanych, zestresowanych iźleodżywiających się mężczyzn, oferując masaże relaksacyjne, oczyszczanietwarzy, pedicure i inne zabiegi. Inną niszą, która wciąż cieszy się większąpopularnością na Zachodzie niż w naszym kraju, są usługi kosmetycznedla dzieci i młodzieży. O ile w krajach zachodnich czy USA nie różnią sięone specjalnie od „dorosłych zabiegów”, a ich główną rolą jest zabawa, tow naszym kraju nieliczne gabinety oferują głównie pomoc w zakresie ko-smetologii estetycznej i dermokosmetologii dla młodych ludzi z problema-mi skóry.KonkurencjaChoć nie są znane dokładne dane, szacuje się,żew Polsce działa ponad 10000 salonów kosmetycznych. Są wśród nich zarówno niewielkie gabinety,jak i duże centra SPA. W każdym, nawet małym mieście działa przynajmniejkilka tego typu lokali,świadczącychusługi w różnym zakresie.Konkurencję dla niewielkich salonów kosmetycznych stanowią duże sieci.Choć jest ich stosunkowo niewiele, to posiadają bardzo rozbudowaną struk-turę i uznaną wśród klientów markę. Do największych sieci należą instytutyDr Ireny Eris. Firma posiada 23 salony w kraju i 3 za granicą. W każdym3Kup książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]