Salon motocyklowy e 1oko, onepress
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->czasnabiznesrenowacja mebliWiatr we włosach, owady w zębach – oto synoni-my wolności, jaką daje jazda motocyklem. Najlepiejodbyta po amerykańskich bezdrożach wśród mija-nych kaktusów i prażącego słońca. Niestety, pol-skie realia zmuszają krajowych miłośników dwóchkółek do rezygnacji z przynajmniej części marzeńo wolności, w poszukiwaniu której można wybraćsię z kilkuset końmi mechanicznymi między no-gami. Kodeks ruchu drogowego już od kilkunastulat nakazuje jazdę w kasku na motocyklu, zaś napiekące słońce można liczyć u nas co najwyżejprzez dwa miesiące w roku. O ile przeciętny polskimotocyklista nie uświadczy po drodze ani jednegokaktusa, to i tak nie byłby w stanie go dostrzec –większość jego uwagi absorbuje bowiem stan kra-jowych dróg. Mimo tych wszystkich niedogodnościcoraz więcej z nas przesiada się na dwa kółka –odmałych i zwinnych skuterów, poprzez ciężkie i do-stojne choppery, po super szybkie i zaginające cza-soprzestrzeń „ścigacze”. Motocykle to jedna z tychkosztownych pasji, na której jej „wyznawcy” nieoszczędzają. Stwarza toświetnewarunki do dzia-łalnościdla wszystkich podmiotów zajmującychsię tematyką „mechanicznych rumaków”.Sprawdzimy, jak wygląda rynek jednośladów i jaki model biznesowy sklepumotocyklowego przyjąć, by wykorzystać jak najlepiej krótki sezon motocy-klowy. Policzymy koszty związane z uruchomieniem oraz prowadzeniemprzedsięwzięcia, a także możliwe do osiągnięcia zyski.2czasnabiznesrenowacja mebliCharakterystyka rynkuModa na jednoślady już od lat zatacza w Polsce coraz szersze kręgi. Z rokuna rok rośnie liczba zarejestrowanych motocykli. W całym 2011 roku zareje-strowano 50 260 nowych i używanych jednośladów. Było to o 7,2% więcej niżprzed rokiem. Wśród nich było 8961 pojazdów nowych. Wśród marek naj-większą popularnością cieszyły się: Yamaha, Romet Motors, Honda i Junak.Wśród motocykli podobnie jak w innych branżach istnieją segmenty ma-szyn, które cechują się większym zainteresowaniem. Polacy pokochaliskutery i motorowery. Wśród tej grupy jednośladów największym powo-dzeniem cieszyły się produkty takich marek, jak: Romet Motors, Zipp orazRouter.Krajowy rynek motocyklowy jest wciąż w fazie wzrostu i cechuje się dużąstabilnością w okresach gorszej koniunktury. Przeciwnie do rynku zachod-niego, który choć większy, to podlega znacznym wahaniom i jest już bardzonasycony.Typowa grupa klientów salonów motocyklowych to najczęściej mężczyźniw wieku 35-45 lat. Z reguły są to osoby zamożne, które mając już takiedobra, jak dom, mieszkanie czy samochód, decydują się na realizację swoichmarzeń i zakup motocykla. Kupują oni najczęściej lekkie pojazdy typu nakedbike, enduro, rzadziej turystyczne, supersportowe, choppery i cruisery. Nadrugim biegunie są znacznie młodsze osoby, często nastolatkowie, kupują-cy masowo skutery najczęściej z przedziału cenowego do ok. 5000 zł.Rośnie także sprzedaż akcesoriów i odzieży motocyklowej. O ile jesz-cze 2-3 lata temu klienci kupowali praktycznie wszystko, co tylko zostało3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]