SZKOLNICTWO ARTYSTYCZNE

SZKOLNICTWO ARTYSTYCZNE, 💞 Najnowsza historia Polski, Kultura

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Raport został opracowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa
Narodowego jako jeden z
Raportów o Stanie Kultury
, podsumowuj
ą
cych
zmiany, jakie dokonały si
ę
w sektorze kultury w Polsce w ci
ą
gu ostatnich
dwudziestu lat.
Tre
ś
ci zawarte w Raportach o Stanie Kultury odzwierciedlaj
ą
wył
ą
cznie
pogl
ą
dy ich autorów.
Raporty o Stanie Kultury obejmuj
ą
nast
ę
puj
ą
ce obszary tematyczne:
Û
Raport o stanie i zró
Ŝ
nicowaniach kultury miejskiej;
Û
Raport o finansowaniu i zarz
ą
dzaniu instytucjami kultury;
Û
Raport o systemie ochrony dziedzictwa kulturowego;
Û
Raport o muzeach;
Û
Raport o wzornictwie;
Û
Raport o rynku dzieł sztuki;
Û
Raport o ksi
ąŜ
ce;
Û
Raport o teatrze;
Û
Raport o ta
ń
cu współczesnym;
Û
Raport o kinematografii;
Û
Raport o szkolnictwie artystycznym;
Û
Raport o edukacji kulturalnej;
Û
Raport o digitalizacji dóbr kultury;
Û
Raport o mediach audiowizualnych;
Û
Raport o promocji Polski przez kultur
ę
.
Raport o stanie kultury
w obszarze szkolnictwa artystycznego
Krzysztof Pawłowski wraz z zespołem
Raport opracowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako
jeden z Raportów o Stanie Kultury.
Spis tre
ś
ci
1. Opis instytucjonalny szkolnictwa artystycznego w Polsce
1.1. System o
ś
wiaty w obszarze szkolnictwa artystycznego I i II stopnia
oraz w szkołach policealnych
1.2. Szkoły artystyczne – dane liczbowe
1.2.1. Publiczne szkoły artystyczne w podziale na profile
1.2.2. Terytorialny układ szkół w Polsce
1.2.3. Absolwenci szkół
artystycznych stopnia podstawowego i
ś
redniego
1.3. Wy
Ŝ
sze szkolnictwo artystyczne
1.4. Uwarunkowania prawne funkcjonowania szkolnictwa artystycznego
w Polsce
1.4.1. Szkolnictwo artystyczne stopnia podstawowego i
ś
redniego
1.4.2. Szkolnictwo wy
Ŝ
sze
1.4.3. Zmiany projektowane w systemie szkolnictwa wy
Ŝ
szego przez
obecn
ą
Minister Nauki i Szkolnictwa Wy
Ŝ
szego
2. Szkolnictwo artystyczne w praktyce - próba oceny zmian na
artystycznym rynku edukacyjnym
2.1. Zmiany rynkowe w szkolnictwie ni
Ŝ
szym
2.2. Zmiany rynkowe w szkolnictwie wy
Ŝ
szym
2.3. Finansowanie szkolnictwa artystycznego z bud
Ŝ
etu pa
ń
stwa –
porównanie
2.4. Cało
ś
ciowa analiza systemu
Raport opracowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako
jeden z Raportów o Stanie Kultury.
1
2.4.1. Mocne i słabe strony oraz szanse i zagto
Ŝ
enia – analiza SWOT
3. Prespektywy rozwoju oraz rekomendacje
4. Problemy fundamentalne i kontrowersyjne do rozstrzygni
ę
cia
Raport opracowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako
jeden z Raportów o Stanie Kultury.
2
1. Opis instytucjonalny szkolnictwa artystycznego w Polsce
Szkolnictwo artystyczne w Polsce to ponad 630 szkół i placówek
artystycznych oraz osiemnaście uczelni, w których kształci się blisko 81 tys. uczniów
i ponad 14 tys. studentów. Nadzorowane jest przez ministra właściwego ds. kultury i
ochrony dziedzictwa narodowego, tworząc system odrębny od kształcenia
ogólnokształcącego nieartystycznego. Kształcenie ogólnokształcące w szkołach
artystycznych oparte jest na programach Ministerstwa Edukacji Narodowej i obejmuje
wszystkie przedmioty przewidziane w programach szkół nieartystycznych. Egzaminy
z przedmiotów ogólnych przeprowadzane są według takich samych zasad jak w
innych typach szkół w kraju. Nadzór pedagogiczny nad wszystkimi publicznymi
i niepublicznymi szkołami artystycznymi w Polsce sprawuje minister właściwy dla
kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, dla części szkół publicznych pełni on teŜ
funkcję organu prowadzącego (wobec pozostałych szkół publicznych taką funkcję
pełnią jednostki samorządu terytorialnego). Zadania wynikające z tych funkcji są
realizowane w Departamencie Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej
MKiDN oraz w Centrum Edukacji Artystycznej.
1.1. System o
ś
wiaty w obszarze szkolnictwa artystycznego I i II stopnia oraz w
szkołach policealnych
1
I. Szkoły muzyczne
dzielą się na szkoły publiczne i niepubliczne oraz takie,
które realizują kształcenie ogólne i artystyczne jednocześnie, i te, które kształcą tylko
muzyczne.
1) Szkoły muzyczne realizujące kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne,
dzielą się na:
1
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Kultury
z dnia 29 grudnia 2004 r. w sprawie
typów szkół artystycznych publicznych i niepublicznych oraz danych ze stron internetowych
MKiDN
Raport opracowany na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako
jeden z Raportów o Stanie Kultury.
3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutuu.keep.pl