SURDO - ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE, PRZEDSZKOLE, DOKUMENTY
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SURDOPEDAGOGIKA
ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE W WYBORZE ZA LATA 1987 - 2003
I.
DRUKI ZWARTE
1.
Dzieci
ca matematyka: ksi
ka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wad
słuchu
/
Edyta Gruszczyk – Kolczy
ska, Ewa Zieli
ska, Małgorzata Kupisiewicz. –
Warszawa: WSiP, 1999. – 228 s.
PBW nr inw.: 86 988
2.
Dziecko z uszkodzonym narz
dem słuchu: aspekty medyczne, wychowawcze,
socjologiczne i psychologiczne
/ Olivier Perier; tł. [z franc.] Tadeusz Gałkowski. –
Warszawa: WSiP, 1992. – 339 s.
PBW nr inw.: 79 990, 80 693
3.
Dziecko z wad
słuchu w szkole podstawowej
/ wybór i oprac. Janina Wyczesany. –
Kraków: Wydaw. „Sponsor”, 1992. – 111 s.
PBW nr inw.: 83 244
4.
Informator o egzaminie gimnazjalnym dla uczniów niesłysz
cych słabo
słysz
cych w
2002 roku
/ Okr
gowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu [i in.]. –
Warszawa: Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000. – 52 s.
PBW nr inw.: 11 479/b Czyt.
5.
J
zyk migany w szkole. Cz
1
/ Bogdan Szczepankowski. – Wyd. 3 zm. –
Warszawa: WSiP, 2001. – 248 s.
PBW nr inw.: 87 318
6.
J
zyk migany w szkole. Cz
2
/ Włodzimierz Pietrzak. – Wyd. 2 zm. – Warszawa:
WSiP, 2001. – 191 s.
PBW nr inw.: 87 319
7.
J
zyk migowy w szkole i internacie
/ Izabela Prałat – Pyrzewicz, Jadwiga Bajewska.
– Warszawa WSiP, 1994. – 244 s.
PBW nr inw.: 83 676, 83 677, 82 143, 82 144 Czyt.
8.
Mój ucze
nie słyszy: poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodost
pnych
/ Urszula
Buryn [i in.]. – Warszawa: MEN, 2001. – 117 s.
PBW nr inw.: 87 412 Czyt.
9.
Mowa dziecka: wychowanie dwuj
zykowe dziecka niesłysz
cego
/ Danielle
Bouvet; [tł. Z franc.] Rafał Gałkowski. – Warszawa: WSiP, 1996. – 327 s.
PBW nr inw.: 83 364
10.
Niesłysz
cy – głusi – głuchoniemi: wyrównanie szans
/ Bogdan Szczepankowski. –
Warszawa: WSiP, 1999. – 434 s.
PBW nr inw.: 85 763
11.
Słysz
– ale nie wszystko: dziewcz
ta i chłopcy z uszkodzonym słuchem w
szkołach masowych
/ Rene Jacob Mulle; tł. [z niem.] Tomasz Duli
ski. – Warszawa:
WSiP, 1997. – 247 s.
PBW nr inw.: 85 199
12.
Sprawdzian dla uczniów niesłysz
cych i słabo słysz
cych ko
cz
cych szkoł
podstawow
w 2002 roku : informator
/ Okr
gowa Komisja Egzaminacyjna w
Poznaniu [i in.]. – Warszawa: Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000. – 56 s.
PBW nr inw.: 11 480/b Czyt.
13.
Surdopedagogika: zarys problematyki dla studiuj
cych
/ Bogdan Hoffmann . –
Warszawa: PWN, 1987. – 196 s.
PBW nr inw.: 75 180 – 75 182 Czyt.
14.
Ucz
si
mówi
, czyta
i pisa
. Cz
1
/ Wiesława Sokołowska; il. Magdalena
Hollender. – Wyd. 2 popr.. – Warszawa: WSiP, 2000. – [4] s.
PBW nr inw.: 11 649/b
(Podr
cznik do nauczania j
zyka polskiego w klasie pierwszej szkoły podstawowej dla dzieci
niesłysz
cych)
15.
Wybrane metody diagnostyczne w surdopsychologii
/ pod red. Józefa Stachyry. –
Lublin: Wydaw. UMCS, 1995. – 150 s.
PBW nr inw.: 83 744 Czyt.
16.
Wychowanie i nauczanie dzieci głuchych internacie
/ Jadwiga Baran, Lidia Ritzke,
Irena Stawowy – Wojnarowska. – Wyd. 2. – Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i
Pedagogiczne, 1987. – 191 s.
PBW nr inw. : 84 322, 74 723 – 74 727 Czyt.
17.
Wychowanie słuchowe: historia – metody – mo
liwo
ci
/ Armin Lowe; przeł. [z
niem.] Dorota Lewandowska. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 1995. –
264 s.
PBW nr inw.: 84 531
18.
Z zagadnie
surdopedagogiki zawodowej
/ Bogdan Hoffmann, Maria Zi
cina –
Banek. – Warszawa: WSiP, 1989. – 147 s.
PBW nr inw.: 78 919, 78 920, 78 063 – 78 072 Czyt.
19.
le słysz
/ Marie – Lise Bargues; tł. [z franc.] Magdalena Kowalczyk. – Warszawa:
Wydaw. W.A.B., 1994. – 175 s.
PBW nr inw.: 82 362 - 82 363, 82 775 – 82 776
II.
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
20.
Czy wyjazdy zagraniczne sprzyjaj
integracji młodzie
y zdrowej z
niesłysz
cymi?
/ Wojciech Labocha // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s. 235-236
21.
Czytelnictwo jako jedna z form rehabilitacji niesłysz
cych
/ Aniela Korzon //
Szkoła Specjalna. – 1998, nr 5, s. 334-339
22.
Dzieci słysz
ce i ich niesłysz
cy rówie
nicy
/ G. Krupa // Wychowanie w
Przedszkolu. – 1994, nr 3, s. 136-138
23.
Dzieci z uszkodzonym słuchem w nauczaniu integracyjnym
/ Jolanta Bara
ska //
Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s. 236-239
24.
Dziecko niesłysz
ce w szkole powszechnej
/ Janusz Pielaszkiewicz // J
zyk Polski w
Szkole. – 1996/97, nr 5, s. 25-30
25.
Funkcjonowanie intelektu dzieci z wad
słuchu w kategoriach zapisu i
przetwarzania informacji
/ Jolanta Zieli
ska // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 3, s.
148-157
(Materiał i metoda badawcza oceny tempa uczenia si
i pami
ci dzieci z wad
słuchu;
Rezultaty bada
nad wła
ciwo
ciami przetwarzania informacji przez dzieci ze znacznym lub
gł
bokim uszkodzeniem narz
du słuchu; Wnioski z bada
nad tempem uczenia si
i pami
ci
dzieci z wad
słuchu)
26.
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z uszkodzonym narz
dem słuchu
/ Joanna
Kosmalowa, Joanna Kobosko / Szkoła Specjalna. – 2002, nr 3, s. 174-180
27.
Integracyjny czy segregacyjny system edukacji dla dzieci i młodzie
y
niesłysz
cej?
/ Kazimierz Ziółek // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 5, wychowanków.
275-282
(Opinie wychowanków – absolwentów O
rodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1 dla
Niesłysz
cych im. Konrada Ma
ki w Lubli
cu w
wietle bada
ankietowych)
28.
Intelektualna dojrzało
do uczenia si
matematyki dzieci z wad
słuchu. Ró
nice
i podobie
stwa mi
dzy wybranymi dzie
mi polskimi i rosyjskimi
/ Anna Lis –
Zaldivar // Szkoła Specjalna. – 1998, nr 2, s. 75-78
29.
Jak pomóc niesłysz
cemu dziecku uczy
si
j
zyka angielskiego?
/ Ewa Domagała
– Zy
k // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s. 223-228
30.
J
zyk – istotne narz
dzie dla rozwoju osobowo
ci i samorealizacji
/ Teresa
Ciborowska // Szk. Specjalna. – 1995, nr 4, s. 231 – 232
(Praca z dzieckiem głuchym)
31.
Kształcenie umiej
tno
ci liczenia u dzieci z wad
słuchu
/ Małgorzata Kupisiewicz
// Szkoła Specjalna. – 2002, nr 2, s. 104-109
32.
Metoda fonogestów jako szansa na pełne i wszechstronne wykształcenie osób
niesłysz
cych
/ Kazimiera Krakowiak // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 2, s. 68-79
33.
„Metodyka nauczania pływania dzieci niesłysz
cych”. Seminarium „Sport dla
wszystkich osób niepełnosprawnych”
/ Małgorzata Pawlak, Katarzyna Witman –
Dziurla // Lider. – 2002, nr 6, s. 12
34.
Motywacja do nauki jako determinant powodzenia szkolnego uczniów z wad
słuchu w szkole masowej
/ Agnieszka Sakowicz – Boboryko // Szkoła Specjalna. –
1995, nr 4, s. 218-224
35.
Narz
d wzroku u dzieci i młodzie
y z gł
bokim upo
ledzeniem słuchu
/ Alicja
Kaseja, Gra
yna Remlein – Mozolewska // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 3, s. 143-149
36.
Nauczanie polskiego j
zyka migowego jako obcego j
zyka: Czy osoby słysz
ce
mog
przyswoi
j
zyk wizualny?
/ Piotr Tomaszewski, Tadeusz Gałkowski, Paweł
Rosik // Czasopismo Psychologiczne. – 2002, nr 1, s. 7-20
(Zał
cznik: Obja
nienie niektórych symboli stosowanych w transkrypcji wypowiedzi w
polskim j
zyku)
37.
Niewerbalne aspekty my
lenia twórczego u dzieci głuchych
/ Anna Paszkowska –
Rogacz // Psychologia Wychowawcza. – 1993, nr 5, s. 409-416
38.
O
rodek przychylny dzieciom
/ Kazimierz Bitkowski // Problemy Opieku
czo –
Wychowawcze. – 2003, nr 1, s. 25-30
39.
Pierwszy taki konkurs: I Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Literaturze
/ Mariusz
Godos //
ycie Podkarpackie. – 2003, nr 22 (1828) 28 maja, s. 7
(Konkurs dla młodzie
y niesłysz
cej i słabosłysz
cej; organizator: Specjalny O
rodek Szkolno
– Wychowawczy nr 2 im. Janusza Korczaka w Przemy
lu; uczestnikami było 8 dro
yn z
o
rodków specjalnych)
40.
Porozumiewanie si
z osobami niesłysz
cymi
/ Bogdan Szczepankowski //
Katecheta. – 2000, nr 1, s. 51-56
41.
Praca z dzieckiem głuchym (refleksje matki)
/ Alina Kalinowska // Wychowanie Na
Co Dzie
. – 1997, nr 7-8, s. 9-10
42.
Problemy pracy surdopsychologów
/ Romuald Ponczek, Krystyna Rybi
ska //
Problemy Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego. – 1994, nr 1, s. 27-45
43.
Problemy wczesnej interwencji u dzieci z uszkodzonym słuchem w aspekcie
opieki
wielospecjalistycznej
/ H. Siedlecka, A. Lipie
ska, J. Smole
ska // Szkoła
Specjalna. – 2000, nr 4, s. 205-208
44.
Pytanie o szanse na dalsze uczestnictwo uczniów z wad
słuchu w edukacji
integracyjnej
/ Agnieszka Sakowicz – Boboryko // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s.
212-216
45.
Regionalizm w nauczaniu niesłysz
cych
/ Piotr Jezierski // Szk. Spec. – 2000, nr 5,
s. 257-259
46.
Rola pływania w procesie rewalidacji dzieci z wad
słuchu
/ Aleksandra Bulas //
Lider. – 1998, nr 10, s. 19
47.
Sposoby radzenia sobie przez matki i ojców z problemami wynikaj
cymi z
zaburze
słuchowych dziecka
/ Stanisława Tucholska // Psychologia Wychowawcza.
– 1999, nr 5, s. 442-450
48.
Struktura j
zyka migowego wychowanków SOSW dla dzieci głuchych
/ Maciej
Janik // Szk. Spec. – 1992, nr 2-3, s. 88-99
49.
Stymulowanie rozwoju my
lenia operacyjnego podstaw
szkolnego uczenia si
matematyki dzieci niesłysz
cych
/ Małgorzata Kupisiewicz // Szkoła Specjalna. –
2002, nr 3, s. 167-173
50.
Surdopsycholodzy w o
rodkach szkolno – wychowawczych i innych placówkach
/
Romuald Ponczek, Krystyna Rybi
ska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno –
Pedagogicznego. – 1994, nr 1, s. 44-53
51.
Techniki komputerowe w diagnozie i terapii mowy dzieci z wad
słuchu
/ Jolanta
Zieli
ska // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 2-3, s. 95-100
52.
Udział czasowników w mowie uczniów niesłysz
cych
/ Katarzyna Plutecka // Szkoła
Specjalna. – 2002, nr 5, s. 271-276
53.
Wpływ gier i zabaw na kształtowanie systemu j
zykowego dziecka niesłysz
cego
/
Maria Grabowska // Szk. Spec. – 1995, nr 5, s. 285-289
54.
Wskazówki dla nauczycieli ucz
cych dzieci z wadami słuchu w szkołach
masowych
/ Magdalena Magierska // Katecheta. – 1999, nr 7, s. 104-105
55.
Wybrane aspekty integracji dzieci z wad
słuchu w masowej szkole podstawowej
/ Dorota Korna
, Gra
yna Gunia // Rocznik Nauk. – Dydakt. WSP Krak. Pr. Pedagog.
– 1992, z. 14, s. 217-224
56.
Wycieczka historyczna aktywizuj
ca uczniów z dysfunkcj
słuchu – moje
do
wiadczenia
/ Bo
ena Ruta // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 1, s. 31-35
57.
Z do
wiadcze
młodego nauczyciela w nauczaniu historii dzieci głuchych
/ Piotr
Jezierski // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 4, s. 238-241
58.
Zainteresowania zawodowe i wiedza o zawodach młodzie
y głuchej
/ Gra
yna
Gunia, Marzena Klaczak // Rocz. Nauk. – Dydakt. WSP Krak. Pr. Pedagog. – 1992, z.
14, s. 281-289
III.
KASETY WIDEO
[ Pobierz całość w formacie PDF ]