SUBARU FORESTER instrukcja ...

SUBARU FORESTER instrukcja obsługi, diagnostyka i eksploatacja pojazdów - mechanika, Subaru

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
2007 Skrócona instrukcja obsługi
MIEJSCE KIEROWCY
K
I
L M
D
E
J
C
F
G P
A
Q
B
FORESTER MT
Regulowana kolumna kierownicy
Przesunąć dźwignię
blokady w dół,
ustawić kierownicę.
Zablokować kierownicę
podnosząc dźwignię.
Stacyjka
LOCK
: wkładanie i wyjmowanie
kluczyka, blokada kierownicy.
ACC
: akcesoria (korzystanie
z radia, zapalniczki itp)
ON
: położenie kluczyka
po uruchomieniu silnika,
zasilanie wszystkich urządzeń.
START
: służy wyłącznie
do uruchamiania silnika.
Regulacja lusterek sterowanych elektrycznie
Kluczyk w stacyjce musi
znajdować się w położeniu
ACC
lub
ON
. Naciśnięcie
przełącznika
1
, umożliwia
wybór lusterka prawego
R
lub lewego
L
. Naciskając
w odpowiednią stronę przycisk
sterujący
można ustawić
lusterka w dogodnym położeniu.
W Foresterze z automatyczną skrzynią biegów przekręcenie
kluczyka z
ACC
do
LOCK
możliwe jest wyłącznie
przy włączonej blokadzie parkingowej
P
.
3
1
Światła awaryjne
Aby włączyć, nacisnąć klawisz.
Używane w celu ostrzeżenia
o wyjątkowych okolicznościach
np. wypadek, korek na drodze
czy awaria samochodu.
2
Składanie/rozkładanie lusterek zewnętrznych
Aby złożyć lusterka należy nacisnąć przycisk
. Rozłożenie
lusterek następuje po ponownym naciśnięciu przycisku.
Niektóre funkcje są zależne od wersji wyposażenia. Dokładny opis funkcjonowania kontrolek zawarty jest w „Instrukcji obsługi” Forestera.
H N
Skrócona instrukcja obsługi
Światła / Kierunkowskazy
1
Światła można uruchomić po włączeniu zapłonu
– kluczyk w położeniu
ON
.
1
Światła
Do włączania służy obrotowy przełącznik na końcu dźwigni.
: Światła postojowe, oświetlenie deski rozdzielczej
i tablicy rejestracyjnej.
: j.w. + światła mijania.
Światła drogowe
Włączanie – dźwignię popchnąć do przodu.
Wyłączanie – dźwignię pociągnąć do siebie.
Sygnał świetlny – pociągnąć do siebie i puścić.
Kierunkowskazy
W górę – prawy. W dół – lewy.
Przednie światła przeciwmgielne
Nacisnąć klawisz – włączone.
Ponownie nacisnąć – wyłączone.
Tylne światło przeciwmgielne
Nacisnąć klawisz – włączone.
Ponownie nacisnąć – wyłączone.
Działają wyłącznie wtedy,
gdy przełącznik świateł
jest w położeniu: lub .
Działa po uprzednim włączeniu
świateł mijania lub przednich świateł
przeciwmgielnych.
H
Regulacja ustawienia relektorów
Ustawienie zależne
od obciążenia Forestera.
Spryskiwacz relektorów
Działa razem ze spryskiwaczem
szyby przedniej. Przycisk
należy przytrzymać
wciśnięty ponad 1 sek.
– kluczyk w położeniu
ON
i przełącznik świateł
w położeniu .
*W wersji z relektorami ksenonowymi
właściwe ustawienie regulowane jest
automatycznie.
Przełącznik BRIGHT
Wyłącznik świateł postojowych
Naciskając tylną część klawisza
można włączyć
światła postojowe
niezależnie od położenia
kluczyka w stacyjce.
W położeniu
umożliwia wyłączenie
automatycznego
podświetlenia wskaźników
następującego po włączeniu
świateł.
OFF
ON
MIEJSCE KIEROWCY
Wycieraczki i spryskiwacz
1
1
Wycieraczki
Prz
esu
nięcie dźwigni i przełącznika w dół uruchamia:
: czasowy tryb pracy
LO
: wolna praca ciągła
HI
: szybka praca ciągła
Pojedynczy cykl pracy wycieraczek
Krótkie pociągnięcie do siebie – jednokrotne przetarcie szyby.
Przytrzymanie dźwigni – wielokrotne.
Przerywany cykl pracy wycieraczek
Przełącznik umożliwia płynną regulację cyklu pracy wycieraczek.
Spryskiwacz szyby przedniej
Naciśnięcie przycisku uruchamia spryskiwacz
– zwolnienie wyłącza.
M
Wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby
Wycieraczka
Przekręcenie przełącznika:
INT
: cykl przerywany
ON
: tryb pracy ciągłej
Podgrzewanie wycieraczek szyby przedniej / lusterek
Ogrzewanie wyłącza się automatycznie po 15 min.
Ponowne naciśnięcie klawisza powoduje wcześniejsze
wyłączenie podgrzewania.
Spryskiwacz
Dolne położenie uruchamia
sam spryskiwacz
.
Podgrzewanie wycieraczek
szyby przedniej i lusterek
Podgrzewanie lusterek
Automatyczna skrzynia biegów
P – blokada parkingowa
Przed przesunięciem dźwigni
z położenia
P
– mocno nacisnąć
pedał hamulca
R – bieg wsteczny
N – bieg neutralny, luz
D – „drive”, jazda –
tryb automatycznej zmiany przełożeń
„Drive”- tryb automatycznej
zmiany przełożeń
.5XT
Tryb HOLD
Nacisnąć dolną część klawisza.
Przeznaczony do jazdy po śliskich,
ośnieżonych lub błotnistych drogach.
Przycisk zwalniający blokadę dźwigni
musi zostać wciśnięty podczas wybierania
przełożeń
R
i
P
,a także podczas przesuwania
dźwigni z biegu
na
.
SPORTSHIFT (2.5XT):
Sekwencyjny tryb manualny – przełączanie możliwe
podczas jazdy i postoju.
Przesunąć dźwignię z
D
do sektora manualnego i pozostawić
w tym położeniu. Krótkie pchnięcie dźwigni w kierunku „
+
”-
- zmiana biegu na wyższy, „

” – redukcja. Aktualne przełożenie
i możliwość zmiany biegu widoczne są na tablicy wskaźników.
Tryb POWER
Nacisnąć górną część klawisza.
Umożliwia lepsze przyspieszenie
oraz bardziej dynamiczną jazdę.
Niektóre funkcje są zależne od wersji wyposażenia.
Dokładny opis zawarty jest w „Instrukcji obsługi” Forestera.
Skrócona instrukcja obsługi
Klawisz OFF elektronicznego systemu dynamicznej stabilizacji pojazdu i kontroli trakcji
Naciśnięcie klawisza powoduje sygnalizowane kontrolką odłączenie systemu
„ ” korzystne podczas uwalniania samochodu zakopanego w śniegu lub błocie
oraz jazdy po piasku. Ponowne naciśnięcie aktywuje system.
Deaktywacja powinna następować wyłącznie w razie absolutnej konieczności.
Tempomat
Działa od prędkości 40km/h wzwyż.
1
Włączanie:
Nacisnąć wyłącznik główny.
1
Ustawianie:
Po zapaleniu kontrolki i osiągnięciu żądanej prędkości
przesunąć dźwignię w dół i zdjąć nogę z gazu.
5
Podwyższanie prędkości:
- Przesunąć dźwignię do góry, przytrzymać do momentu
osiągnięcia żądanej prędkości i zwolnić dźwignię.
- Nacisnąć pedał gazu. Po osiągnięciu żądanej prędkości
nacisnąć dźwignię w dół i zwolnić pedał gazu.
- Nieznaczne podwyższanie prędkości: szybkie,
wielokrotne pchnięcia dźwigni do góry zmieniają
prędkość o 1.0 km/h co ćwierć sekundy.
Obniżanie prędkości:
- Nacisnąć dźwignię w dół, przytrzymać i po osiągnięciu żądanej prędkości zwolnić dźwignię.
- Nacisnąć pedał hamulca, przejściowo odłączając tempomat i po osiągnięciu wybranej prędkości nacisnąć krótko dźwignię w dół.
- Nieznaczne obniżanie prędkości: szybkie, wielokrotne pchnięcia w dół zmieniają prędkość o 1.0 km/h co ćwierć sekundy.
5 Przejściowe odłączanie tempomatu:
- pociągnąć dźwignię do siebie, albo
- nacisnąć pedał hamulca, albo
- wcisnąć sprzęgło, albo
- wrzucić luz (
N
w Foresterze AT).
Powrót do uprzednio nastawionej prędkości – popchnąć dźwignię do góry.
Wyłączanie tempomatu
Nacisnąć wyłącznik główny lub, po zatrzymaniu samochodu, przekręcić kluczyk w położenie
ACC
lub
LOCKL
.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutuu.keep.pl