ST 12SPECYFIKACJ- MAŁA ARCHITEKTURA etap 2, TBS Wrocław Wojanowska, Etap II, ETAP II - SPECYFIKACJE, Architektura
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
ST – 12
MAŁA ARCHITEKTURA
OBIEKT : ZABUDOWA MIESZKANIOWA – WIELORODZINNA W REJONIE ULICY
POMARAŃCZOWEJ , OSIEDLE „STABŁOWICE” - ETAP II
INWESTOR:
TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO sp. z oo
UL. STANISŁAWA PRZYBYSZEWSKIEGO 102/104
51-148 WROCŁAW
JEDNOSTKA PROJEKTOWA :
SPÓŁDZIELNIA PRACY
„INWESTPROJEKT
Ś
WI
Ę
TOKRZYSKI”
25-520 KIELCE TARGOWA
18
25-520 KIELCE TARGOWA
18
Opracował:
mgr inŜ.arch. GRZEGORZ LASIA
upr. KL 150/90 , SW 0042
Lipiec 2009 rok
1
1. WST
Ę
P
1.1. Przedmiot specyfikacji
Przedmiotem niniejszej specyfikacji są wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych związane
z wykonaniem małej architektury budynku 1,2 os. „Brochów” - zadanie II we Wrocławiu.
Śmietnik - Kod CPV 45211340-4
MontaŜ i wznoszenie gotowych konstrukcji -CPV 45.22.38.00-4
1.2. Zakres stosowania STWiORB
Specyfikacja techniczna stanowi dokument przetargowy, przy zlecaniu i realizacji robót wymienionych w pkt.
1.1.
1.3. Zakres robót ujętych w STWiORB
Roboty, których specyfikacja dotyczy obejmują czynności mające na celu wykonanie:
·
Śmietników – szt. 3dla bud. 1,2
·
WyposaŜenie placów zabaw
2. MATERIAŁY
2.1. Rodzaje materiałów
Wszystkie materiały do wykonania śmietników i ogrodzenia powinny odpowiadać wymaganiom zawartym w
polskich normach lub aprobatach technicznych, jako materiały dopuszczone do stosowania w budownictwie.
3.Sprz
ę
t i narz
ę
dzia
3.1. Sprzęt i narzędzia
Samochód samowyładowczy do 5 t, pompa do betonu na samochodzie, spawarka elektryczna wirująca, środek
transportowy
4. Transport
4.1. Transport i składowanie materiałów
Transport materiałów do wykonania śmietników i ogrodzeń nie wymaga specjalnych środków i urządzeń. Zaleca
się uŜywać samochodów pokrytych plandekami lub zamkniętych, materiały powinny być zabezpieczone w
sposób wykluczający ich uszkodzenie. W przypadku duŜych ilości materiałów zalecane jest przewoŜenie ich na
paletach i uŜycie do załadunku i rozładunku urządzeń mechanicznych.
5. Wykonanie robót
5.1. Warunki przyst
ą
pienia do robót
Zakończone wszystkie roboty związane z wykonaniem sieci, przyłączy, ukształtowaniem terenu, dróg,
parkingów, chodników, częściowo zlikwidowanym placem budowy.
5.2. Wykonanie śmietników
5.2.1. Roboty ziemne
Oznaczenie trasy wykopu ręcznego, odspojenie gruntu za pomocą łopat z koniecznymi przerzutami, złoŜenie
urobku po jednej stronie wykopu – pod ściany fundamentowe.
Oznaczenie krawędzi dołów według wytyczonych osi, odspojenie gruntu z odrzuceniem gruntu na pobocze – dla
fundamentu słupków trzepaka.
Odspojenie ręczne gruntu, załadunek urobku, transport urobku i wyładunek w miejscu składowania – dla
wykonania warstw posadzkowych wewnątrz śmietnika.
Po wykonaniu ścian fundamentowych i fundamentu słupków trzepaka, zasypanie ręczne wykopu gruntem
złoŜonym obok, warstwami grub. 20 cm z zagęszczeniem ręcznym.
Załadowanie pozostałego gruntu na samochód samowyładowczy, odwóz na odl. 10 km, wyładowanie gruntu na
wysypisku.
5.2.2. Roboty fundamentowe z izolacjami
Wyrównanie podłoŜa gruntowego, wykonanie podkładu betonu B-10 grub. 10 cm za pomocą pompy do betonu
na samochodzie – podkład pod ściany fundamentowe i słupki trzepaka.
2
Wykonanie izolacji poziomej – oczyszczenie podłoŜa, zagruntowanie podłoŜa roztworem asfaltowym, ułoŜenie
izolacji z 2 warstw papy na gorąco – izolacja podkładów pod ściany fundamentowe i fundamentów słupków
trzepaka. Przygotowanie deskowania dla wykonania ścian fundamentowych i stóp pod słupki trzepaka.
Deskowanie dla ścian i stóp wykonuje się z desek grub. 25 mm oraz krawędziaków krawędziaków przekroju 10
x 10 cm. Deski do krawędziaków przybija się poziomo i szczelnie w celu zabezpieczenia sztywności
deskowania, przeciwległe krawędziaki wiąŜe się drutem oraz rozpiera rozpórkami drewnianymi. Deskowanie dla
stopy wykonuje się z tarczy wewnętrznej i zewnętrznej, do tarcz wewnętrznych przybija się deski oporowe. Po
wykonaniu deskowania, ustawiamy je w wykopie i przystępujemy do betonowania poprzez ułoŜenie i
zagęszczenie betonu B-15 z wyrównaniem powierzchni. Zaleca się betonowanie w temperaturze nie niŜszej niŜ
+ 10 stopni C, pielęgnację ułoŜonego betonu przez polewanie wodą przez 7 dni (beton z zastosowaniem cementu
portlandzkiego0. Rozdeskowanie po osiągnięciu 70 % wytrzymałości projektowanej, zakładając, Ŝe betonowanie
odbywa się w temperaturach dodatnich. Zbadać laboratoryjnie próbkę betonu. Po rozdeskowaniu i oczyszczeniu
podłoŜa, zaizolować pionowo ścianę i stopy dwukrotnie lepikiem na gorąco.
5.2.3. Roboty murowe
Na przygotowanej ścianie fundamentowej wymurować słupy nośne z cegły klinkierowej – licowej
murowanej na spoiny z soczewkowym zagłębieniem na zaprawie cem.-wap. M5.
Ściany wypełniające wymurować z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie cem wap M5.
5.2.4. Roboty dachowe
Na wymurowanej ścianie nadziemnej ułoŜyć prefabrykaty nadproŜy L , zabetonować koryto utworzone z
prefabrykatów , nastepnie osadzić prefabrykaty DKZ zalać wieńce i wymurować ścianki attykowe ,
wykonać obróbki.
5.2.5. Elementy
ś
lusarskie wykonane warsztatowo.
Wykonaną warsztatowo furtkę osadzić zgodnie z projektem. Pomalować farbami olejnymi.
5.2.5. Wykonanie posadzki cementowej wewn
ą
trz
ś
mietnika
.
Wyrównanie podłoŜa gruntowego, ułoŜenie podkładu z piasku grub. 20 cm (po zagęszczeniu0, wykonanie
podkładu z betonu B-10 grub. 10 cm za pomocą pompy do betonu na samochodzie., ułoŜenie posadzki z
zaprawy cementowej M12 o grub. 3 cm, zatartej packą drewnianą na gładko.
5.2.6. Tynki zewn
ę
trzne
Na ścianach zewnętrznych wykonanie ręczne obrzutu i narzutu z zaprawy szlachetnej, grubość tynku 18 mm,
tolerancja wykonania -4 do +2mm.
Naprawa tynków po obsadzeniu elementów stalowych o obróbek blacharskich.
5.2.7. Wykonanie cokołu
Cokół i spody wnęk na elewacji wykonujemy na wysokość 1 płytki czyli 6 cm. Stosujemy płytki klinkierowe
25x6x1 gat. I mrozoodporne, układane na mrozoodpornej zaprawie klejowej Atlas, spoinowane mrozoodporną
zaprawą do spoinowania Atlas (spoina wąska, kolorowa).
6. Kontrola jako
ś
ci robót
6.1. Badania przed przyst
ą
pieniem do robót zieleni
Przed przystąpieniem do wykonywania robót badaniom powinny zostać poddane materiały, które
muszą spełniać wymagania odpowiednich norm lub aprobat technicznych oraz odpowiadać parametrom
określonym w dokumentacji projektowej.
Wyniki badań powinny być wpisane do dziennika budowy i akceptowane przez inspektora nadzoru.
6.2. Badania w czasie robót
Badania w czasie robót polegają na sprawdzeniu zgodności wykonywania robót z dokumentacją projektową i ST
w zakresie pewnego fragmentu prac. Prawidłowość ich wykonania wpływa na prawidłowość dalszych prac.
Badania te dotyczą głównie sprawdzenia technologii wykonywania robót.
6.3. Badania w czasie odbioru robót
Badania w czasie odbioru robót polegająca ocenie zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową oraz
normami:
PN-88/B-0625.Beton zwykły
PN-81/B-03150. Konstrukcje z drewna i materiałów drewnopochodnych.
PN-73/B-12011. Cegła kratówka
PN-89/B-27167. Papa asfaltowa na tekturze
Blacha trapezowa powlekana – wg producenta
PN-ISO 13006:2001. Płytki i płyty ceramiczne. Definicje, klasyfikacja, właściwości i znakowanie.
PN-EN 10545-12:1999. Płytki i płyty ceramiczne. Oznaczanie mrozoodporności.
PN-EN 12004:2002. Kleje do płytek. Definicje i wymagania techniczne.
3
Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 4
Wyniki odbioru winny być opisane w dzienniku budowy oraz protokole odbioru robót, podpisanym przez
przedstawicieli inwestora i wykonawcy.
7. Obmiar robót
7.1. Zasady obmiarowania
Wykopy oblicza się w m3.
Podkłady, podłoŜa, fundamenty oblicza się w m3.
Deskowanie oblicza się w m2 pokrytej powierzchni.
Izolacje poziome i pionowe oblicza się w m2 powierzchni.
Konstrukcje stalowe oblicza się w t masy.
Pokrycie dachów, obróbki blacharskie oblicza się w m2 powierzchni.
Posadzki cementowe oblicza się w m2 powierzchni w świetle surowych ścian.
Tynki zewnętrzne oblicza się w m2 powierzchni.
Elementy stalowe: ławeczka, trzepak oblicza się w szt.
Cokoły oblicza się w m2 powierzchni.
Fundamenty z bloczków betonowych oblicza się w m3.
Materiał roślinny (Ŝywopłot) oblicza się w szzt.
8. Odbiór robót
8.1. Odbiór ostateczny (ko
ń
cowy)
Odbiór ostateczny stanowi ostateczną ocenę rzeczywistego wykonania robót w odniesieniu do ilości, jakości i
zgodności z dokumentacją projektową.
Odbioru ostatecznego dokonuje komisja powołana przez zamawiającego, zasady i terminy powoływania komisji
oraz czas jej działalności określa umowa.
Wykonawca robót obowiązany jest przedłoŜyć dokumenty:
·
Projekt budowlany
·
Projekt wykonawczy
·
Dokumentację powykonawczą
·
Szczegółowe specyfikacje techniczne
Dziennik budowy
W toku odbioru komisja jest zobowiązana zapoznać się z dokumentami wymienionymi powyŜej, przeprowadzić
badania zgodnie z pkt. 6.3. niniejszej ST.
Roboty powinny być odebrane, gdy wyniki badań są pozytywne, zaś przedłoŜone przez wykonawcę dokumenty
są kompletne i prawidłowe pod względem merytorycznym.
Z czynności odbioru sporządza się protokół podpisany przez zamawiającego i wykonawcę.
Protokół powinien zawierać:
·
·
Ocenę wyników badań
·
Wykaz wad i usterek ze wskaźnikiem moŜliwości ich usunięcia
·
Stwierdzenie zgodności lub niezgodności wykonania zieleni zgodnie z projektem
W przypadku stwierdzenia wad, usterek lub niezgodności wykonania powyŜszych instalacji ustalenia
komisji co do sposobów i terminu ich usunięcia.
W przypadku pomyślnego i bez zastrzeŜeń przeprowadzenia odbioru końcowego, po podpisaniu protokołu
odbioru końcowego przez przedstawiciela zamawiającego i wykonawcę, moŜna przystąpić do rozliczenia
końcowego pomiędzy zamawiającym i wykonawcą.
·
8.2. Odbiór pogwarancyjny.
Długość okresu gwarancyjnego określa umowa, zazwyczaj wynosi on 36 miesięcy od czasu odbioru końcowego.
Na poczet gwarancji zatrzymywana jest kwota gwarancyjna z wypłaty naleŜnej wykonawcy, z faktur
częściowych lub faktury ostatecznej.
Celem odbioru pogwarancyjnego jest ocena stanu śmietników i ogrodzeń po upływie 36 miesięcy od daty
odbioru końcowego oraz ocena usuwania ewentualnych usterek, o których zamawiający ma obowiązek
powiadamiać wykonawcę niezwłocznie po ich zaistnieniu.
Odbiór pogwarancyjny przebiega z zachowaniem zasad opisanych w pkt. 6.3. niniejszej ST.
Pozytywny wynik odbioru pogwarancyjnego jest podstawą do zwrotu kaucji gwarancyjnej, negatywny do
dokonania potrąceń wynikających z obniŜonej jakości prac.
4
9. Podstawa płatno
ś
ci
9.1. Zasady rozliczenia i płatności
Zasady rozliczeń między zamawiającym i wykonawcą określi szczegółowo umowa o wykonanie robót
budowlanych. Ostateczne rozliczenie nastąpi po dokonaniu odbioru robót.
Uwaga: wszystkie uŜyte w projekcie i specyfikacji materiały budowlane mogą
być zastąpione równowaŜnymi o analogicznych parametrach
w/wym. zmiany naleŜy uzgadniać z projektantem
10. Monta
Ŝ
i wznoszenie gotowych konstrukcji -CPV 45.22.38.00-4
10.1. Przedmiot ST
Przedmiotem niniejszej szczegółowej specyfikacji technicznej są wymagania szczegółowe
dotyczące wykonania i odbioru robót związanych z kształtowaniem placów zabaw oraz
montaŜ i wznoszenie gotowych konstrukcji .
10.2. Zakres stosowania ST
Szczegółowa specyfikacja techniczna jest stosowana jako dokument przetargowy
i kontraktowy przy zlecaniu i realizacji robót wymienionych w pkt. 2.3.
10.3. Zakres robót objętych ST
Roboty, których dotyczy specyfikacja, obejmują wszystkie czynności umoŜliwiające i mające
na celu wykonanie robót związanych z kształtowaniem placów zabaw oraz montaŜem i
wznoszeniem gotowych konstrukcji .
10.3.1 MontaŜ małej architektury
10.4. Określenia podstawowe
Określenia podane w niniejszej SST są zgodne z obowiązującymi odpowiednimi normami
i wytycznymi.
10.5. Ogólne wymagania dotyczące robót
Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za zgodność
z SIWZ i poleceniami Zamawiającego .
10.6. Mała architektura
1. Ławki – wyrób gotowy, fabrycznie wykończony .
2. Piaskownice – z bali drewnianych
3. Urządzenia zabawowe – wyrób gotowy, fabrycznie wykończony.
4. Trzepaki
10.7. Sprzęt
Roboty związane z kształtowaniem placów zabaw oraz montaŜem i wznoszeniem gotowych
konstrukcji mogą być wykonywane ręcznie lub mechanicznie przy uŜyciu dowolnego typu
sprzętu.
10.8. Transport
Materiały na budowę placu zabaw powinny być przewoŜone odpowiednimi środkami
transportu, Ŝeby uniknąć uszkodzeń, trwałych odkształceń oraz zgodnie z przepisami BHP i
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]