Sathya Sai Baba -SATHYA SAI VAHINI,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Szukasz Boga ? Szukasz siebie ? Przeczytaj !!!Sathya Sai BabaSathya Sai VahiniTłumaczenie: Mieczysław Jacek Skiba, Burzyn POLAND 2001 rokTranslated from the Original TeluguPublished by Sri Sathya Sai Books and Publications TrustWeb posted at May 17, 2000Preface- PrzedmowaThe Supreme Reality– Najwyższa RzeczywistośćFrom Truth to Truth– Od Prawdy do PrawdyThe One Alone– Sam JedenThe Miracle of Miracles– Cud CudówBasic Belief– Podstawowa WiaraReligion is Experience– Religia jest DoświadczeniemBe Yourself– Bądź SobąBondage- NiewolaOne with the One- Jeden w JednymThe Yogis– Jogini•Karma-Yoga•Bhakthi-Yoga•Raja-Yoga•Jnana-YogaValues in Vedas– Wartości w VedachValues in Later Texts– Wartości w Późniejszych TekstachThe Avatar as Guru– Avatar jako NauczycielThis and That– To i TenLevels and Stages– Poziomy i StanyMan and God– Bóg i CzłowiekColour and Caste?– Kolor i Kasta ?Activity and Action- Aktywność i DziałaniePrayer- ModlitwaThe Primal Purpose– Pierwotny CelThe Inner Inquiry– Wewnętrzne DociekanieEternal Truths– Wieczne PrawdyModes of Worship– Formy Kultu (Uwielbienia)The Divine Body- Boże CiałoPrzedmowaDrodzy Poszukiwacze !Bhagavan ogłosił się Sam Boskim Nauczycielem Prawdy, Piękna i Dobroci.Poprzez zasady i przykład, poprzez Jego pisma i dyskursy, lekcje i konwersacje,wzbudza On najwyższą mądrość i instruuje całą ludzkość jak przekształcić te1[nauki] w praweżycie,wewnętrzny pokój i uniwersalną miłość. Kiedy RamakathaRasa Vahini, unikalnie autentyczny strumień nektarużyciaRamy, zostałsfabularyzowany w pełni w “Sanathana Sarathi”, Bhagavan pobłogosławiłczytelników nową serią, którą nazwał "Bharathiya Paramartha Vahini"(StrumieńIndyjskich Duchowych Wartości). Po tym jak te precyzyjne esseje podstawowychwartości, które rozwijają i karmią Indyjską Kulturę od początków wieków historii,zostały opublikowane, Bhagavan zdecydował się kontynuować wypływ oświeceniai instrukcji pod bardziej zrozumiałą i znaczącą nazwą “Sathya Sai Vahini” –Ganga od Lotosowych Stóp Pana – “Strumień Boskiej Łaski Sai”. Ta książkazatem zawiera dwa Vahinis, które łączą się w jeden mistrzowski strumień.Inaugurując tę serię, Bahagavan napisał, do publikacji w Sanathana Sarathi“Kierowany potrzebą chłodzenia rozgorzłaych konfliktów i gaszenia dręczącegopragnienia ‘wiedzy o tobie’ którą jesteś dotknięty , zobacz, nadchodzi, Sathya SaiVahini, fala za falą, z Sanathana Sarathi jako medium pomiędzy tobą i mną”. Znieskończonym współczuciem, Sathya Sai inkarnacja Wszyskomogąca dajemilionom osób ze wszystkich lądów wolność od chorób, rozpaczy i cierpienia,uzależnień, narcyzmu i nihilizmu.On zachęca tych, którzy cierpią wciemności przez upartąślepotędo zapalenia Lampy Miłości aby ujrzećświati Lampy Mądrości aby ujrzeć siebie.“To jest zwodniczo prawdziwiefałszywyświat;ta pozorna różnorodność jest iluzoryczna; jest Jeden, ale[przedstawia się] okaleczonej podzielonej wizji ludzkości jako Wiele”, mówiBhagavan. Ta książka jest bliźniaczą Lampą, którą On stworzył dla nas.Pan Krishna podniósł Arjunę z ciemnej depresji w którą on wprowadził swójumysł, w chwili kiedy obowiązek wzywał go by był sobą – wielce sławnymwojownikiem, gotowym i chętnym do walki w słusznej sprawie przeciw potędze.Krishna dokonał uleczenia poprzez przypomnienie mu o Atmie, która była jegorzeczywistością i o tym,żeOn sam jest Atmą, którą był. Bhagavan mówi,żemytakże mamy skłonności bycia łapanym “w zwoje pomysłów i siatkę dialektycznejlogiki. Kluczem sukcesu duchowych zmagań (i, co jestżyciewarte, jeśli nie jestprzeznaczone do tego wielkiego zmagania?) jest filozoficzne dociekanie i postępmoralny, obydwa mające kulminację w uświadomieniu sobie Atmy,źródłai sumywszelkiej energii i aktywności, która jest”. Wszyscy jesteśmy motywowanistrachem, wątpliwościami i przywiązaniem jak był Arjuna. Wszyscy wahamy się naskrzyżowaniu pomiędzy Tu czy Tam, fala i ocean.Lecz stworzeni przez Niego jesteśmy ‘cudem cudów’. Bhagavan mówi,“Czegokolwiek nie ma w człowieku nie może być poza nim. Cokolwiek jestdostrzegane poza nim jest jedynie odzwierciedleniem tego co rzeczywiście jest wnim”. “Atma jest wolna. To jest Czystość. To jest Pełnia. To jest niezwiązane. Jejcentrum jest ciało lecz Jej otoczenie jest poza ciałem”. Człowiek został obdarzonysuperintelektem, który może rozpoznać istnienie Atmy, dążąc do uświadomieniasobie tego i odniesienia sukcesu.Jednakże, jest niewielu ludzi szukających kim są, dlaczego i skąd są tutaj i kiedystąd odejdą. Poruszają się z tymczasowymi imionami, zamknięci w ulotnych ciąglezmieniajacych się ciałach. Więc, Bhagavan zaczepia nas, “Słuchajcie! Dzieci2Nieśmiertelności! Słuchajcie! Słuchajcie posłania Rishis, którzy mieli WizjęNajbardziej Majestatycznej Osoby, Purushotharma, Głównej i Pierwszej, któramieszka poza strefą Iluzji i Ułudy. O tak Ludzkie istoty! Ze swej natury jesteściezawsze pełni. Jesteście zaiste Bogiem poruszającym się po ziemi. Czy jest większygrzech aniżeli nazwać was ‘grzesznikami’? Kiedy zaakceptujecie apelację,żesięzniesławiacie. Powstańcie! Odwiążcie upokarzające poczucie,żejesteście owcami.Nie bądźcie zwiedzeni tą ideą. Jesteście Atmą. Jesteście kroplą Amrith,Nieśmiertelnej Prawdy, Piękna, Dobroci. Nigdy się nie zaczynacie, ani niekończycie. Wszelkie rzeczy materialne są wam poddane, nie jesteście im poddanijak teraz sobie wyobrażacie”.Bhagavan mówi, “Poprzez nieustanną praktykę Prawdy, Prawości i Hartu Ducha,Boski spokój w jednostce może być wywołany manifestując się w codziennymżyciu,przekształcając je w radość prawdziwej miłości”. “Poznaj Najwyższą Prawdę,oddychaj Nią, kąp się w Niej,żyjw Niej, wtedy Ona stanie się wszystkim twoim i tystaniesz się w pełni Nią”. Materialny obiekt nie jest samo-wyrażający się lubswathah-prakaasa. To w pełni zależy od zdolności poznania lub chith-sakthiindywidualnej Atmy dla jej manifestacji lub prakasa. Rzeczywistyświatobiektówjest coraz dalej analizowany i prawdziwa podstawa Mnogości zostaje pojęta,Brahman lub Wszyskoobejmujący Duch jako Pierwsza Zasada zostaje uznany jakologiczna konieczność. Później, kiedy kontrola zmysłów, oczyszczenie umysłu,koncentracja i wewnętrzny spokój zostają osiągnięte, to co jawi się jako logicznakonieczność budzi się w oczyszczonejświadomościjako Pozytywna CiągłaBezosobowa Wola (Prajnaanam Brahman), której ekspresją jest to wszystko”.Sathya Sai Vahini odkrywa nam w bezbłędny sposób,żeja w człowieku jest ‘nieinne aniżeli Wszystkoobejmujące JA Boga’.Powiedziano nam,żeto prawda nietylko ludzkości ale wszelkich istot, wszystkiego i wszędzie! W rzeczywistości,“Wola stwarza tą nierealną wielość Kosmosu w Jednym, którym On jest. On możebyć tą samą Wolą i zjawiskiem”. “Istota (Bóg) jest poza Stawaniem się i Stawaniesię scala się z Istotą. To jest wieczna gra” mówi Bhagavan.Jak pisze Bhagavan, ‘najwyższym zakończeniem edukacji, najwyższym celeminstruowania jest pomóc nam byśmy stali sięświadomiuniwersalnej wiecznejNieosobowości’. Sathya Sai w Swej rolo jako Nauczyciela Nauczycieli instruujenas zatem dla tej najwyższej przygody duszy. Poszukiwacze poruszający się w tejpielgrzymce mają w Nim współczującego przewodnika i obrońcę, ponieważ On jestucieleśnieniem prawdziwej Woli, która planuję Grę.Gdy jesteśmy prowadzeni przez dolinę tej Vahini przez Bhagavana, który trzymanas za rękę, On nawołuje nas do podziwiania, doceniania i wielbieniajasnowidzów i mędrców wielu krajów, którzy byli pionierami tej dziedziny iustanowili ograniczenia i granice, przygotowawcze dyscypliny i praktyki dlawygładzeniaścieżkii przyśpieszenia odkrycia Prawdy. On pisze o Vedach ipóźniejszych tekstach duchowych, o Formach Wiary które pozostawiły sprawdzianwieków lojalnej akceptacji i o Kodeksach Dyscypliny dających podstawy czterechstanówżycialudzkiego i dla ludzi z wyraźną wrodzoną cechą – pionowąwznoszącą się Sathwic, horyzontslną rozszerzającą się Rajasic i mroczną (tępą)3obniżającą się Thamasic. On wyjaśnia rolę Karmy i jej konsekwencje. “Jak kruchystatek pochwycony przez sztorm, człowiek wspina się na gigantyczną falę i osiągajej pieniącą się krawędź szczytu. W następnej chwili zostaje ciśnięty w koryto,jedynie by znów powstać. Powstania i upadki są obydwa konsekwencjami jegowłasnych czynów. One tworzą pałac i więzienie dla człowieka. Ból czy radość sąoddźwiękiem, refleksją i reakcją działań każdego. Jivi może uciec zarówno poprzezkultywowanie postawyświadectwa,nie wikłając się w działalność, którą musiwykonać”. Bhagavan opisuje,że‘Jogę’ jako proces “wzajemnego zbliżania sięJivatma i Paramatma, Ja i Wszystkoobejmujące Ja” i On podaje szczegółyścieżkiMiłości (Bhakthi), Bezinteresownej Aktywności (Karma), panowania nad umysłem(Raja), wysublimowania (wzniosłości)Świadomości(Jnana). Bhagavan analizujeprawo i odpowiedzialność jednostki i społeczeństwa i odkrywa nam,żeone mająjeden cel duchowego spełnienia.Podsumowując Sathya Sai Vahini jest Geetha dana dla nas przez Osobę która jakSanathana Sarathi, jest chętna i gotowa powstrzymać panowanie naszychzmysłów, umysłu,świadomości,ego i intelektu i prowadzić nas bezpiecznie doPrashanthi Nilayam, Mieszkania Najwyższego Pokoju, Celu całej ludzkości.Wszyscy możemy być pobłogosławieni przez Jego Miłość i Łaskę.- N. KasturiNajwyższa RzeczywistośćProcesżyciama za zadanie osiągnięcie Najwyższego jako jego celu i sensu. PrzezNajwyższe jest rozumiana Atma. Wszyscy ci, którzy wyrośli w kulturze Bharathiya– Bharathiyas – wiedzą,żeAtma jest wszędzie. Ale zapytani jak doszli do poznaniatego niektórzy zapewniają,żeVedy nauczyły ich tego, inni,żecytaty tekstówSastras, a inni polegają naświadectwieprzeżyć wielkich mędrców. Każdy z nichopiera swe wnioski i udowadnia ich prawdziwość stosownie do bystrości swegointelektu. Wielu wielkich ludzi skierowało swą inteligencję ku odkryciu wszech-obejmującej Atmy i odniosło sukces w wizualizacji tej Boskiej Zasady. W tymkraju, Bharath, mają dowód pomyślnej realizacji celów postawionych przed nimiprzez kaznodziei, mędrców, aspirantów i ascetów, kiedy oni spróbowali szczerze jerealizować. Jednakże wśród milionów ludzi, możemy naliczyć tylko niewielu,którzy byli w stanie wizualizować Uniwersalną Atmę.Żadnainnażywaistota nie została obdarzona inteligencją i zdolnościąrozróżniania, wyniesioną do tego stopnia, by móc zwizualizować Atmę(Boga –otrzymać objawienie Chwały Boga – przypis tłumacza).To jest powód dlaktórego człowieka ogłoszono koroną stworzenia, i dlaczego Sastras ogłosiły,żeszansa narodzenia się człowiekiem jest bardzo rzadką częścią dobrego losu.Człowiek posiada kwalifikacje wymagane do szukania przyczyny Stworzenia; ma wsobie pragnienie i zdolność. Uzdalnia Stworzony Wszechświat do wypromowaniapokoju, postępu i bezpieczeństwa; używa siły i rzeczy Natury dla promowaniaswego szczęścia i przyjemności. To jest samo aprobowane przez Vedy.4Vedy są autorytetem wiary dla milionów. One są prawdziwymi słowami Boga.Hindusi wierzą,żeVedy nie mają początku i nigdy się nie skończą. Bóg mówi doczłowieka. Nie są one książkami napisanymi przez autorów. Są objawieniaminadanymi przez Boga wieloma drogami dowiadywania się, drogami osiąganiaNajwyższego Celu. Istniały nim zostały objawione jako istotne (ważne)ścieżki;będą wciąż istotne nawet jeśli człowiek zapomniścieżki.Dharma, którą Vedapozwala nam ujrzeć jest także bez początku i końca. Z tego powodu odnosi się doNajwyższego Celu.Oczywiście, niektórzy mogą się sprzeczać,żemimo iż można przyznać,żeDharmaodnosi się do najwyższego celu nie mającego końca, zapewne musi mieć początek.Vedy oznajmiają,żecykle Tworzenia-Rozpadu nie mają punktu gdzie się zaczynająi nie mają punktu gdzie się kończą. To jest ciągłe koło. I nie ma zmian ilościowychKosmicznej Energii – zarówno wzrostu jak i zmniejszania się; to jest zawsze tosamo, zawsze utwierdzone w Sobie. Stworzone i Stworzyciel są dwomarównoległymi liniami, z ich nieznanym początkiem i niezrozumiałym końcem.Poruszają się w równej odległości od siebie zawsze i zawsze. Ponieważ Bóg jestzawsze aktywny, Jego Wola i Moc ponadto są nie do pojęcia dla ludzkiegointelektu.Najwyższy, według Bharathiyas, (dziedzictwo Indyjskiej kultury) jest Sam Ogrom.Wznosi się do najwyższego nieba i wędruje wolny w tej przestrzeni. Zostało tooznajmione w jasnym okresie, znacznie wcześniej przed okresem historycznym.Studiowanie pojęcia Najwyższy i propagowanie tego pojęcia uległo znacznemupogorszeniu w okresie historii. Lecz stawiło czoła wszystkiemu temu i obecnieutwierdza siężywei czujne. To jest dowód wewnętrznej mocy tego objawienia.Pojęcie Najwyższego Celu ustanowione w Judaiźmie, Chrystianiźmie iZoroastrianiźmie usiłuje wyznawać w swoich kategoriach myśl Bharathiya (Indii) iprzyswoić ją jako część swojej własnej; ciągle nie akceptując statusu obcego wewłasnym miejscu urodzenia; z drugiej strony wyjaśniając tym innym religiom swewłasne pojęcie Ostatecznego (Największego) i kładąc nacisk na Jedność wszystkichpunktów widzenia, i przyjmując (ustalając) serdecznie bazę braku różnic. Chociażstrumień wiedzy odnoszącej się do Najwyższego Celu odkryty przezświętychBharathiya (Indii) wpłynął na koncept innych wierzeń pozostał jak kałuże poza nim(strumieniem).W samych Indiach (Bharath) powstało wiele sekt jak grzyby po deszczu z dala odzasadniczej wiary. Próbują one uderzyć w korzenie lub spowodowaćśmiertelnąszkodę dla podstawowego pojęcia Hinduizmu odnosząc się do RealnościNajwyższego. Ale jak w przerażającym trzęsieniu ziemi wody morza jedyniewracają z tysiącem fal grzmiąc z furią ku brzegowi i wydaje się,żeodchodzą, tenstrumień mądrości Bharathiya został przywrócony do swej nieskazitelnej chwały,kiedy wzrastał wśród zamieszania i konfliktów historii. Kiedy wstrząsy ustępująprzyciągają różnorodne sekty, które trapią umysł człowieka, i scalają się wekspansywne formy. Zasada Atmy Bharathiyas jest wszystko obejmująca, wszystkoobjawiająca, wszystko wyjaśniająca i pełna mocy.5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]